Urheberrecht
Verlag | Walter de Gruyter GmbH & Co.KG |
---|---|
Erscheinungsjahr | 2009 |
Seitenanzahl | 418 Seiten |
ISBN | 9783899495669 |
Format | |
Kopierschutz | Wasserzeichen/DRM |
Geräte | PC/MAC/eReader/Tablet |
Preis | 29,95 EUR |
The new textbook on copyright law offers a didactic three-step-model to aid the acquisition and deepening of copyright law knowledge. Significant German Federal Court of Justice decisions are drawn upon based on theoretical as well as practical questions in the area of copyright law which especially illustrate the dogmatic key aspects of the case. The reader is then offered the possibility of answering questions that follow. This manner of self-monitoring allows the reader to see the extent to which the theoretical and dogmatic problems presented have been understood.
Artur-Axel Wandtke, Institut für gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht an der Humboldt-Universität zu Berlin; Claire Dietz, Institut für gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht an der Humboldt-Universität zu Berlin; Michael Kauert, Institut für gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht an der Humboldt-Universität zu Berlin; Sebastian Schunke, Institut für gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht an der Humboldt-Universität zu Berlin; Kirsten-Inger Wöhrn, Institut für gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht an der Humboldt-Universität zu Berlin.