Sie sind hier
E-Book

Global Consumer Electronics

AutorDatamonitor
VerlagDatamonitor
Erscheinungsjahr2006
Seitenanzahl17 Seiten
ISBN
FormatPDF
KopierschutzDRM
GerätePC/MAC/eReader/Tablet
Preis128,57 EUR
Datamonitor's Global Consumer Electronics industry profile is an essential resource for top-level data and analysis covering the consumer electronics industry. It includes data on market size and segmentation, plus textual analysis of the key trends and competitive landscape, demographic information, and descriptions of the leading companies.

Scope

* Contains an executive summary and data on value, volume and segmentation
* Provides textual analysis of the industry's prospects, competitive landscape and leading companies
* Includes a five-year forecast of the industry

Highlights

Detailed information is included on market size, measured by both value and volume. Market shares are covered by manufacturer and by brand, including private label. Distribution channels are also analysed.

Why you should buy this report

* Spot future trends and developments
* Inform your business decisions
* Add weight to presentations and marketing materials
* Save time carrying out entry-level research 

Kaufen Sie hier:

Horizontale Tabs

Leseprobe
CHAPTER 1 MARKET OVERVIEW (p. 7)

1.1 Market Definition

The global consumer electronics market consists of the total revenues generated through the sale of video, audio and games consoles. The video sector consists of televisions, video recorders (VCRs), DVD players/recorders, integrated television recorders, camcorders, digital cameras, set top boxes. The audio sector consists of audio home systems, CD-players/recorders, minidisks, radios, a portable audio systems. Games consoles consist of all hand-held and plug-in consoles. The market is valued at retail selling price (RSP) with any currency conversions calculated using constant 2004 annual average exchange rates.

For the purposes of this report, Europe is deemed to be Belgium, Czech Republic, Denmark, France, Germany, Hungary, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Russia, Spain, Sweden, and the UK. Asia-Pacific comprises Australia, China, India, Japan, South Korea, and Taiwan. The global market consists of Europe, Asia-Pacific, Canada, the US, Brazil, Mexico and South Africa.

1.2 Research Highlights

The global consumer electronics market has seen significant growth in recent years with just a few multinational companies holding a majority of the market share. Whilst the global market for consumer electronics is highly lucrative, the increasing speed of innovation has forced companies to invest heavily into R&D initiatives in order to ensure their products remain at the cutting edge.

Whilst product innovation has proven costly, it is also responsible for the extremely rapid growth of the market.
Inhaltsverzeichnis
TABLE OF CONTENTS4
LIST OF TABLES6
CHAPTER 1 MARKET OVERVIEW7
1.1 Market Definition7
1.2 Research Highlights7
1.3 Market Analysis8
CHAPTER 2 MARKET VALUE9
CHAPTER 3 MARKET SEGMENTATION I10
CHAPTER 4 MARKET SEGMENTATION II11
CHAPTER 5 COMPETITIVE LANDSCAPE12
CHAPTER 6 LEADING COMPANIES13
6.1 Matsushita Electric Industrial Co., Ltd.13
6.2 Sony Corporation13
6.3 Koninklijke Philips Electronics N.V.13
6.4 Samsung Electronics Co., Ltd.14
6.5 LG Electronics Inc.14
CHAPTER 7 MARKET FORECASTS15
7.1 Market Value Forecast15
CHAPTER 8 FURTHER READING16
8.1 Sources16
8.2 Related Datamonitor Research17

Weitere E-Books zum Thema: Studien - Marktentwicklungen

Crossmedia Case Book (VDZ)

E-Book Crossmedia Case Book (VDZ)
Format: PDF

Das "Crossmedia Case Book" stellt eine umfangreiche Sammlung von verschiedenen Crossmedia-Kampagnen aus allen Branchen sowie neue crossmediale Konzepte und die neuesten Marktforschungsstudien zur…

Das Medienhaus der Zukunft

E-Book Das Medienhaus der Zukunft
Print-Online-Effizienz, Online Erträge und Crossmedia (VDZ) Format: PDF

"Das Medienhaus der Zukunft - Print-Online-Effizienz, Online Erträge und Crossmedia“ In dieser Studie von VDZ und BCG geht die Mehrheit der Befragten davon aus, dass die Talsohle der…

Warum Crossmedia besser wirkt

E-Book Warum Crossmedia besser wirkt
Ergebnisse der VDZ-Pilotstudie Format: PDF

Crossmediale Werbung kommt beim Verbraucher gut an. Das ist das Ergebnis der aktuellen Pilotstudie des VDZ. Nachdem in der Vergangenheit mehrfach durch quantitative Studien die Effizienz von…

Weitere Zeitschriften

Augenblick mal

Augenblick mal

Die Zeitschrift mit den guten Nachrichten "Augenblick mal" ist eine Zeitschrift, die in aktuellen Berichten, Interviews und Reportagen die biblische Botschaft und den christlichen Glauben ...

Bibel für heute

Bibel für heute

BIBEL FÜR HEUTE ist die Bibellese für alle, die die tägliche Routine durchbrechen wollen: Um sich intensiver mit einem Bibeltext zu beschäftigen. Um beim Bibel lesen Einblicke in Gottes ...

BMW Magazin

BMW Magazin

Unter dem Motto „DRIVEN" steht das BMW Magazin für Antrieb, Leidenschaft und Energie − und die Haltung, im Leben niemals stehen zu bleiben.Das Kundenmagazin der BMW AG inszeniert die neuesten ...

Card-Forum

Card-Forum

Card-Forum ist das marktführende Magazin im Themenbereich der kartengestützten Systeme für Zahlung und Identifikation, Telekommunikation und Kundenbindung sowie der damit verwandten und ...

caritas

caritas

mitteilungen für die Erzdiözese FreiburgUm Kindern aus armen Familien gute Perspektiven für eine eigenständige Lebensführung zu ermöglichen, muss die Kinderarmut in Deutschland nachhaltig ...

Der Steuerzahler

Der Steuerzahler

Der Steuerzahler ist das monatliche Wirtschafts- und Mitgliedermagazin des Bundes der Steuerzahler und erreicht mit fast 230.000 Abonnenten einen weitesten Leserkreis von 1 ...

die horen

die horen

Zeitschrift für Literatur, Kunst und Kritik."...weil sie mit großer Aufmerksamkeit die internationale Literatur beobachtet und vorstellt; weil sie in der deutschen Literatur nicht nur das Neueste ...